Cum să scrii anunțuri de recrutare fără să fii înjurat

Stimați angajatori,

În ultima perioadă – analizând cerințele pe care le aveți de la viitorii salariați – am ajuns la concluzia că există o doză de confuzie în departamentele de HR din unele agenții și redacții, confuzie manifestată prin anunțuri de recrutare incomplete, prost redactate sau cu responsabilități pentru zile de 29 de ore, toate lucrătoare.

În calitate de angajat cu aproape 3 ani de experiență în social media (pentru că despre această arie vreau să discut), vă pot ajuta cu câteva observații sincere astfel încât să nu vă mai faceți de râs când publicați un anunț și chiar să reușiți să recrutați oamenii competenți, talentați, serioși, calmi, rapizi și inteligenți, pe care știu că vi-i doriți.

Pentru a înțelege la ce mă refer, am să vă creionez rapid profilul unei persoane care are cele mai mari șanse să fie dotată cu majoritatea calităților pe care le-am enumerat anterior, din punctul meu subiectiv de vedere.

1. Are pasiuni pe care și le cultivă constant

Dansează, citește, cântă, are un site de rețete, you name it. Atenție! Pasiunile pe care le are nu se pupă neapărat cu fișa postului și asta e ok.

2. Nu este workaholic 

Desigur, în domeniul nostru timpul este relativ, cerințele apar uneori pe neașteptate și da, stăm peste program în situații speciale. Însă niciodată un roboțel pus non-stop pe rezolvat încă un task nu va fi angajatul ideal. Înțelegeți și respectați dorința oamenilor de a avea o viață reală în afara orelor de program și s-ar putea să vă treziți cu persoane foarte mișto la interviu.

3. Își iubește viața sau e pe acel drum

Asta înseamnă că atunci când îl privești în ochi nu arată ca un maidanez speriat. Că felul în care vorbește îți dă energie sau te inspiră. Că e capabil să-ți povestească despre aspirațiile lui ore în șir.

Acum, despre redactarea anunțurilor de recrutare, iată câteva observații care sper că vă vor fi de folos:

Problemă: „Un singur job nu poate cuprinde mai multe job-uri în același timp?” 

NU! Pe scurt, un Social Media Specialist, de exemplu, nu este în același timp Graphic Designer, Copywriter, Community Manager  și PR. Toate de mai sus presupun talente diferite și este imposbil ca cineva să le stăpânească în același timp.

Recomandare: Nu mai cereți Photoshop și Premiere dacă angajați Copywriteri, nu mai cereți skilluri de copy dacă angajați Graphic Designer. Nu mai visați la supraoameni care să știe totul sau foarte multe despre vedete, filme, muzică, travel și bucătărie. Redactați în schimb mai multe anunțuri în funcție de cerințe și recrutați oameni diferiți. Dacă nu știți exact cine și ce ar trebui să facă în firma dumneavoastră, dați un search pe Google. 

Problemă: „Vrem să fii specialist, dar nu vrem să te plătim”

Știți de ce există firme care suspină după angajați foarte buni și se plâng că nu îi găsesc? Bingo! Pentru că nu sunt dispuși să îi plătească suficient pe cei competenți. Atunci când îi acorzi unei persoane misiuni importante și vrei să îl plătești cu un salariu din care abia este capabil să își plătească facturile și chiria, normal că o să cauți mult și bine pe cineva.

Recomandare Caz 1: Dacă ești angajator și nu îți permiți un Senior Whatever, e mai bine să fii sincer cu tine și cu ceilalți decât să ai așteptări SF. Cere un sfat gratuit de la cei care au reușit înaintea ta, roagă un nene cu experiență să te ajute, schimbă-ți strategia de business, plătește pomelnice la biserici cu moaște. 

Recomandare Caz 2: Dacă ești angajator și pur și simplu nu vrei să plătești un om cu experiență pentru că munca înnobilează…nu știu ce să îți zic, pot doar să te salut din lumea reală. 

Problemă: „Ești junior, așa că te vom plăti mai puțin sau deloc”

Încă aștept să trăiesc într-o Românie în care proaspăt absolvenții  de facultate care trebuie să se întrețină singuri nu preferă să lucreze la KFC. Știți cât de mulți iau această decizie pentru că în domeniul pentru care s-au pregătit nu vrea nimeni să îi plătească? Încă visez la o lume în care studenții să se poată bucura de cei mai frumoși ani din viață, alături de prieteni și colegi, fără a risca să li se spună după ani de învățat că ar fi trebuit să aleagă munca, nu biblioteca.

Recomandare: Respectați dreptul tinerilor fără experiență de a avea un trai decent. Înțelegeți că pentru un start în carieră nu e nevoie doar de dorință de muncă și entuziasm, ci și de bani, pe care familiile nu au mereu posibilitatea să îi ofere. Cei care își permit, aleg să facă voluntariat, nu se angajează pe un salariu jignitor. Nici nu (mai) speră că vor învăța de la cei mai buni din domeniu. Toată lumea știe că mulți dintre cei mai buni nu vor să își facă timp pentru juniori. 

Problemă: „Nu vrem să îți spunem ce presupune acest loc de muncă, dar trimite-ne un CV și mai vedem”

Recent am râs când am văzut un anunț scris așa: „Știu un job mișto, cine vrea? Detalii la xyz@gmail.com”. Sunt sigură că o grămadă de doritori au început să trimită CV-uri și scrisori lungi și lacrimogene de intenție. După aceea au început să își roadă unghiile în așteptarea unui răspuns.

Recomandare: Oricine ai fi, nu îți mai supraestima celebritatea. Sau, mai bine zis, nu confunda bula de 12k likes de pe Facebook cu celebritatea. Nu îți mai aștepta gașca de admiratori să te ovaționeze cu ochii umezi. Exprimă-te clar! Îți recomand să folosești cu încredere propoziții și liste detaliate cu responsabilități și beneficii. 

Problemă: „Și, unde ziceai că te vezi peste 5 ani?”

La tine în firmă, boss, lustruind niște ghete. Apropo, visul meu e să fim vecini și să îți fac cu mâna de la fereastră înainte să dorm. Îți cânt și serenade, sigur că da.

Recomandare: N-am. 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*