A fi sau a nu fi blogger? Interviu cu Cristi Florea

Pe Cristi Florea nu mai are sens să îl întrebe cineva asta pentru că e destul de clar că este blogger până în măduva oaselor. :))

Tocmai de aceea am ales să discut cu el despre meseria de blogger. Pentru este, într-adevăr, o meserie, iar până nu am intrat în simpatica familie Kooperativa 2.0 , habar n-aveam cât interesantă poate să fie. Și al naibii de frumoasă!

De ce „A fi sau a nu fi blogger?”

Eu mi-am deschis primul blog doar pentru a publica ce scriam din pură pasiune. Deși dădeam share pe Facebook la articolele care îmi păreau mai simpatice, nu m-a interesat niciodată în mod deosebit să primesc aprecieri și feedback de la cititori.  Deși am participat la câteva concursuri, nu m-a tentat să încerc să colaborez cu branduri din nou sau să mă implic excesiv în competițiile din domeniu. Deși mi-am deschis un nou blog, habar nu am dacă voi face o carieră din asta sau va rămâne un experiment și un spațiu unde adun ce public în print și online.

Dar până mă decid eu, hai să vedem ce zice un blogger adevărat, care nu pierde timpul cu întrebări existențiale ca cele de mai sus. 😀

Bianca Ceică: Zici că ai blog din 2008. Cum ai reușit să aduni în jurul blogului tău un număr așa mare de oameni?

Cristian Florea: Fiind consecvent. Cred că ăsta e cel mai important lucru în blogging, să fii acolo zi de zi și să încerci să dai tot ce-ai mai bun de fiecare dată. Apoi bineînțeles că au contat și alte lucruri, cum ar fi intâlnirile offline cu cititorii sau încercarea de a le oferi mai mult decât opinii (cum ar fi informații utile, concursuri cu premii etc.).

BC : Când ți-ai dat seama că poți face o carieră din asta?

CF: Nu-mi amintesc exact când mi-am dat seama că pot face o carieră din asta, dar știu când mi-am dat seama că vreau să fac o carieră din asta. Era în 2010, după primul blogmeet din Focșani, pe care am avut ocazia să-l organizez chiar eu. Atunci, după întâlnirea cu bloggerii vrânceni și cu alți bloggeri de prin alte colțuri ale țării, mi-am zis că o să trag cât pot de tare ca să-mi câștig existența din online, că-i o lume mult prea faină ca să nu fac parte din ea.

BC: Care este secretul pentru a fi implicat în cât mai multe campanii?

CF: Cred că nu este niciun secret. Dacă ești curios din fire și îți place să te implici peste tot, la un moment dat vei vedea că cei din jurul tău apreciază implicarea ta și te invită să iei parte la cât mai multe experiențe.

BC: Ce îți place cel mai mult la meseria de blogger?

CF: Că ceea ce scriu pe blog poate rezolva diverse probleme. Fie că scriu un tutorial despre cum să scapi de o eroare de la calculator, fie că povestesc despre cum am primit amendă pe nedrept pentru că mergeam pe bicicletă și cum am contestat-o, important e că cineva se poate folosi de informațiile scrise de mine acolo ca să-și facă viața puțin mai ușoară.

BC: Care sunt avantajele/ dezavantajele unui blogger în spațiul social media (dar și în general dacă vrei să dezvolți)?

CF: Dezavantaje în a fi blogger nu văd. Bloggingul n-are cum să-ți prindă rău, indiferent de nivelul la care te afli. Cât despre avantaje, în primul rând e, așa cum ziceam mai sus, mulțumirea că poți rezolva o problemă sau că poți schimba ceva. Apoi e faptul că ai acces la o mulțime de oameni dintr-o sumedenie de domenii de activitate. Mai punem aici și faptul că poți participa la diverse evenimente dedicate bloggerilor, ocazie cu care nu numai că înveți mai multe despre social media, dar interacționezi cu persoane de la care poți învăța o grămadă.

Apoi, bloggingul îți dezvoltă abilități de comunicare, te învață să-ți organizezi ideile mai bine în cap, te învață și câte ceva despre aranjarea unui text în pagină, înveți și să scrii puțin mai corect, te motivează să citești mai mult și să înveți cât mai multe lucruri din cât mai multe domenii, te învață să accepți și părerile altora și să înveți ceva din ele. Mai spun? :))

BC: Cât de important este să investești bani în blogul personal? Curiozitatea mea aici este dacă ai nevoie să bagi constant o anumită sumă de bani în blog pentru a-l menține vizibil sau, dacă ești foarte bun, blogul tău va crește oricum.

CF: Blogul tău crește oricum, dar cred că face asta până la un anumit nivel, iar apoi trebuie să investești câte ceva. Dar nu faci asta doar ca să fii mai vizibil, ci ca să fii mai bun. Ai putea investi în participarea la o conferință sau o tabără de social media, poți investi într-un domeniu propriu pentru blog, un hosting, o temă faină, un plugin care te ajută să măsori mai bine ce fac cititorii tăi etc. Important e să conștientizezi că bloggingul e ca un business și că niciun business nu poate funcționa fără investiție.

BC: Care sunt cele mai importante calități ale unui blogger de succes?

CF: N-am ajuns până acolo ca să pot să-ți spun din proprie experiență, dar cred că adaptabilitatea este cuvântul magic. Social Media se schimbă constant, iar dacă tu reușești să te schimbi în același timp cu ea, o să rămâi mereu sus. Asta cred. 🙂

BC: Care a fost cea mai mare/interesantă provocare la care ai răspuns din partea unui brand (nu neapărat un brand, poate fi orice provocare lansată, dar să aibă legătură cu subiectul nostru)?

CF: Cei care urmăresc ce scriu de mai mult timp știu că mie-mi place tare mult ciocolata. Și cea mai tare provocare la care am participat până acum vine de la Leonidas, un brand care aduce la noi în țară cele mai bune praline de ciocolată. Au organizat un treasure hunt prin București. Eram 5 echipe de bloggeri, formate din câte-un blogger și-un cititor, iar echipa care găsea prima indiciul final câștiga un kilogram de ciocolată pe lună, timp de un an de zile. N-am câștigat-o eu, dar competiția a fost foarte interesantă, mai ales că afară ploua, iar noi a trebuit să alergăm prin tot Bucureștiul după indicii. :))

BC: Ce schimbări ai observat, din 2008 și până acum, în blogosferă?

CF: Aș putea scrie zeci de pagini despre asta. :)) Cred că cea mai importantă schimbare este legată de boomul rețelelor sociale. În 2008 era hi5-ul la putere, iar acolo nu prea puteai comunica. Exista și Facebook și era și Twitter, dar nu erau atât de folosite de către români. Rețelele sociale au venit foarte mult în ajutorul bloggerilor, că i-au ajutat să ajungă mai ușor la cititori.

Apoi, cred că numărul conferințelor dedicate online-ului s-a mărit. Nu știu exact ce era în 2008, că în Focșani oricum nu se organizau astfel de conferințe, dar de vreo 3 ani, de când sunt în București, văd că apar noi și noi conferințe sau dezbateri despre Social Media.

BC: Cum vezi blogosfera peste 10 ani de acum încolo? (Sau cum ți-ar plăcea să fie)

CF: Nu știu cum văd blogosfera peste un an sau doi, dar de 10 ani ce să mai zic? :)) Într-un mediu atât de schimbător cum e Social Media e foarte greu să prezici ce-o să fie peste 10 ani, dar cred că vor apărea noi canale de comunicare și, odată cu ele, influenceri pe acele canale.

1 Trackback / Pingback

  1. #BloggersRocks și câte ceva despre partea amuzantă a blogging-ului - Bianca Ceică

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.